Pracovníci NDC se nevzdali a pomohli invalidnímu klientovi

Pracovníci NDC se nevzdali a pomohli invalidnímu klientovi

O tom, že vyvinout snahu a nevzdat se, i přes nepřízeň okolností, může nakonec přinést dobré výsledky, se přesvědčili pracovníci Nízkoprahového denního centra (dále jen „NDC“) sv. Vincence v Uherském Brodě.

Jedním z jejich klientů je totiž pán po amputaci obou nohou. „Tento pán byl účastníkem dopravní nehody a jeho stávající invalidní vozík byl zcela zničen. Viník nehody mu daroval nový vozík, ale protože klient vlivem zhoršení zdravotního stavu přišel i o druhou končetinu, vozík mu přestal vyhovovat. Neměl správné těžiště a klient velmi často z vozíku padal. Poradili jsme mu proto, aby se obrátil se svojí žádostí o nový vozík na odborného lékaře, který pošle žádost na pojišťovnu klienta k posouzení reviznímu lékaře,“ vysvětlila vedoucí  NDC Bohumila Smutná.

Lékař ale invalidnímu klientu sdělil, že už získal vozík v roce 2015 a na nový nemá nárok. S tímto vyjádřením se pracovníci NDC nespokojili, kontaktovali danou pojišťovnu, kde vysvětlili celou situaci. Následně byli pracovnici pojišťovny ujištěni, že si klient může znovu o vozík požádat. „Protože klient na vše rezignoval a už nebyl schopen si nic vyřídit, požádal o pomoc pracovníky naší služby. A v této žádosti jsme nakonec uspěli. Klient získal kromě nového vozíku také antidekubitní podložku do invalidního vozíku, která zabrání vzniku  dekubitů. Jsme velmi rádi, že jsme společnou snahou dosáhli pozitivního výsledku a našemu klientovi tak alespoň trochu dopomohli ke zlepšení kvality jeho života,“ dodala Bohumila Smutná.